جستجوی این وبلاگ

Tabnak | تابناك

۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

بدنبال کار در یک خرده فروشی در آستانه سال جدید هستید؟

بدنبال کار در یک خرده فروشی در آستانه سال جدید هستید؟
خرده فروشیها معمولا در ماه های آخر سال نیروهای بیشتری را استخدام می کنند تا بتوانند از پس روزهای شلوغ  قبل از عید بر بیایند. افزایش فروش خرده فروشیها معمولا از اواخر دیماه شروع می شود و در اواخر اسفند ماه به اوج خود می رسد.
بررسی های اخیر نشان داده است 71 درصد مدیران فروشگاهها و خرده فروشیها ترجیح می دهند در ماههای پایانی سال نیروی جدید استخدام کنند. این موضوع خبر خوبی است برای جویندگان کاری که به دنبال یک کار نیمه وقت و دانشجویی هستند.
شرکتهای خرده فروشی در این زمان از سال به دنبال نیروهای فروش حرفه ای هستند که خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهند. اگر کسب و کار خرده فروشی دارید، باید به نیروهای فروش توضیح دهید که چرا محصول شما در بازار بهتر از محصولات رقیبان است.
برای 63 درصد از مدیران پیدا کردن نیروی واجد شرایط، بزرگترین چالش استخدامی محسوب می شود.از جمله موارد مهم  در استخدام یک کارمند می توان به سابقه کاری، رفتار حرفه ای در طول دوره آزمایشی، و تناسب فرهنگی با محیط سازمانی اشاره کرد.
خرده فروشان به دنبال کارمندانی با انگیزه و مشتاق هستند که بتوانند خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهند، نه تعدادی مجسمه که پشت کانتر ایستاده اند و از محصول و نحوه ی ارائه ی آن اطلاعات لازم را ندارند.
برخی افراد تمایل دارند کسب و کار خرده فروشی موقت و جدیدی را در ماه های پایان سال راه بیندازند. توجه داشته باشید که این کار هم مانند هر شغل دیگری به اصولی بنیادی و برنامه ریزی نیاز دارد.
اگر به دنبال کار نیمه وقت در آستانه سال جدید هستید، نکات زیر به شما در به چنگ آوردن آن کمک می کند:
1)  مثل یک فروشنده فکر کنید: درست مانند شروع هر شغل دیگری، اصرار در مقابل مدیر استخدام با موفقیت روبرو می شود. خیلی فوری و سرسری فرم درخواست کار را پر نکنید. ابتدا خودتان را معرفی کنید و به منشی بگویید می خواهید با مدیر صحبت کنید. دلایل علاقه تان را به این شغل برای مدیر بیان کنید. بعد از مصاحبه، از طریق تماس تلفنی نتیجه را پیگیری کنید، و یا به بهانه خرید سری به فروشگاه بزنید. سر مدیران خرده فروشی در اکثر مواقع سال شلوغ است. اما در روزهای پیشین سال آغاز سال نو، حتی وقت سر خاراندن هم ندارند. سرسخت باشید تا به آنچه می خواهید، برسید.
2)  مدبر باشید و رابطه خوب خود را با دوستانتان حفظ کنید: حرف و تایید فرد معرف برای بسیاری از فروشگاهها اهمیت دارد. آگاهی خود را از کار بالا ببرید. علاقه مندیهای کاری، علائق غیر کاری، و تحصیلات خود را در فرم درخواست بنویسید. حتما نام سازمان یا فردی که شما را معرفی کرده ذکر کنید. (شاید شما یکی از مشتریان وفادار این فروشگاه باشید و همیشه از محصولات و نحوه ی ارائه آنها راضی بوده اید، و حالا می خواهید یکی از کارکنان آن باشید.)
3)  لباس موفقیت بپوشید: اولین برخورد در هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. ظاهر شما برای مدیر خرده فروشی مهم است، خصوصا اینکه قرار است در طول روزهای شلوغ قبل از تعطیلات عید، در کنار سایر اعضای فروشگاه به مشتریان خدمت رسانی کنید. حتی زمانی که برای پر کردن فرم درخواست کار به فروشگاه مراجعه می کنید، لباس خوب و برازنده ای به تن کنید. با این کار در میان سایر افرادی که برای استخدام مراجعه کرده اند، بیشتر توجه مدیر را جلب می کنید. هیچگاه با شلوار زخم دار یا سوئیشرت برای مصاحبه و یا پر کردن فرم درخواست کار نرویدو این طرز لباس پوشیدن این پیام را به مدیر استخدام منتقل می کند که شما کار را جدی نگرفته اید و برایتان اهمیت ندارد.
4)  رفتار حرفه ای داشته باشید: به دنبال هر کاری که هستید، رفتاری حرفه ای داشته باشید. در صنعت خرده فروشی هم شرایط به همین گونه است. دقت داشته باشید فرم درخواست کار را بدون اشتباه املائی و دستور زبانی پر کنید. چند دقیقه قبل از زمان مصاحبه در فروشگاه حاضر شوید و خود را آماده کار نشان دهید. به افرادی که شما را برای این کار معرفی کرده اند، اطلاع دهید که برای استخدام اقدام کرده اید. رعایت کردن این نکات ساده به صاحب خرده فروشی این پیام را منتقل می کند ک شما برای او و مشتریانش ارزش قائل هستید و به آنها احترام می گذارید.

5)  شغلتان را جدی بگیرید: اگر برای یک کار نیمه وقت در یک فروشگاه خرده فروشی استخدام شده اید، آن را مانند هر کار دیگری جدی بگیرید ونهایت تلاش خود را برای آن بکنید. تجربه هایی که از محیط فروشگاه و خرده فروشی کسب می کنید، برای صاحبان کسب و کار در صنعت خرده فروشی، ارزش بالایی دارد. تجربه کارهایی نظیر کیفیت خدمات مشتریان، مدیریت استرس، کار گروهی، و حل تعارض در محیط های خرده فروشی امکان پذیر است. با کسب تجربه در این حوزه ها، مورد توجه کسب و کارهای بزرگتری که در صنعت خرده فروشی فعالیت دارند، قرار می گیرد. نهایت استفاده را از تجارب کسب شده ی خود از خرده فروشیها ببرید و سعی کنید آموزه های خود را بیشتر و گسترده تر سازید. مطمئن باشید که این تجربه ی متفاوت در آینده به دردتان خواهد خورد.
برگرفته از: مجله بازاریاب بازارساز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر