جستجوی این وبلاگ

Tabnak | تابناك

۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

من مدیرم، یک مدیر هوشمند!

من مدیرم، یک مدیر هوشمند!


در بازار رقابتی امروز، فروش محصول بیشتر نه تنها نشان دهنده ی توانایی است، بلکه آرزوی هر فروشنده و مدیر موفق است. در بازار رقابتی نیاز به ابزارهای کمکی پررنگ تر می شود و مدیری موفق است که توانایی استفاده از ابزارهای کمکی بیشتری را داشته باشد.
یکی از ابزارهای کمکی، کامپیوتر است؛ کامپیوترها برای آسان سازی فعالیتها طراحی شده اند.
کاربردهای صنعتی، تجاری و اقتصادی این ابزار به حدی گسترده است که نبود آن حتی برای چند دقیقه، فعالیت یک سرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اما با آمدن سیستمهای کامپیوتری معنای جدیدی به مدیریت اضافه گردید و مدیریت سنتی را به سمت مدیریت هوشمند سوق داد. محدودیتهای ارتباطی شکسته شد و فروش محصولات جهانی گردید.
محصولی در تهران تولید می شود و مشخصات آن از طریق شبکه اینترنت به سرتاسر جهان ارسال می شود. فروش دیگر منطقه ای نیست، بلکه مشتریان جهانی شده اند.
در این زمان بود که مدیرانی جوان، با ابزارهای کمکی و تحصیلات دانشگاهی وارد بازار شدند، رفته رفته جایگاه مدیران سنتی را گرفتند وبرندهای ملی تبدیل به برندهای جهانی شدند.
فروش هوشمند با مدیریت پروژه
دیگر وقت آن رسیده که با کاغذ، قلم و حتی ماشین حساب خداحافظی کنیم.
من یک مدیر موفقم؛ پروژه هایم را با نرم افزار مدیریت پروژه می نویسم، هزینه های خرد و کلان را شناسایی می کنم، سود منطقی را تعیین می کنم و یا پایین ترین قیمت ممکن محصولم را برای فروش قرار می دهم. نرم افزارهای مدیریت پروژه ابزارهای کارامدی هستند که جزئی ترین عوامل تاثیرگذار در فروش را شناسائی کرده و با بررسیهای آماری، روند فروش آینده را پیش بینی می کنند و چشم انداز را نشان می دهند.
اینترنت فضای نامحدود تبلیغات
اینترنتی شدن لازمه ی موفقیت در فروش است. تا زمانی که یک مدیر یا فروشمنده نیاز به استفاده از شبکه ی اینترنت را احساس نکند فروش موفقی نخواهد داشت. اگر یک مدیر یا فروشنده سنتی هستید از همین الان اقدام کنید؛ یا خودتان یاد بگیرید و یا فردی ماهر استفاده استخدام کنید. محصولتان را در اینترنت معرفی کنید، در شبکه های اجتماعی قرار دهید، نظرات افراد مختلف را دریافت کنید و خریداران را به خرید محصولتان سوق دهید. باور کنید که سایت اینترنتی شما شعبه ی شماره یک فروشگاهتان خواهد بود. بی هیچ هزینه نگهداری به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریانتان است و حتی در زمان استراحت نیز فروش موفقی خواهید داشت.
خط ارتباطی جدید من، پست الکترونیک
یکی از بزرگترین راههای ارتباطی میان مجموعه های تجاری ایمیل یا پست الکترونیک است. هر مدیر موفق و فروشنده ی ماهر آدرس پست الکترونیک خود را دارد و از طریق پست الکترونیکی به راحتی با خریداران تعامل می کند. خریداران سوالات و پیشنهادات خود را مطرح می کنند و در صورت نیاز تصاویر یا فیلم را ارسال می کنند. فروشنده ی ماهر می داند که در ارتباط بودنم با مشتریان یکی از بزرگترین عوامل موفقیت در برندسازی است. فروشنده با ابزاری کارامد نیاز بازار را می بیند و با شناخت نیازها ایده های جدید و جذابی را مطرح می سازد. اما داشتن پست الکترونیک به تنهایی کافی نیست. باید پست الکترونیکتان را در هر لحظه چک کنید. چرا که مشتریان موثر هیچگاه منتظرتان نمی مانند، در لحظه پاسخ سوالشان را بدهید و با آنان در تعامل باشید؛ محصول جدیدتان را ابتدا به آنان معرفی کنید که خط اول مشتریانتان همان مشتریان در حال تعامل هستند. از آنان بانک اطلاعاتی بسازید و با دستان قوی آنان را مسخ و مسحور محصولتان سازید.
ابزارهای یک مدیر
برای موفقیت در فروش باید برنامه داشت، تلاش کرد و با ابزارهای تخصصی به مصاف بازار رفت. بازار امروز بازاری تشنه است و نیازهای پنهان بیشماری دارد. باید نیازهای پنهان را شناسایی کرد، محصول جدید را تولید نمود و با ابزارهای کمکی نیازهای پنهان را به نیازهای آشکار مبدل ساخت. آن زمان است که آرزوهای یک مدیر یا فروشنده ی موفق به حقیقت می پیوندند.
بازار را آنلاین تحلیل کنید
یک تحلیل گر باشید؛ با عضویت در شبکه های خبری اینترنت با کمترین هزینه، به جدیدترین اخبار و تحلیلهای سیاسی و اقتصادی دسترسی داشته باشید. روند قیمت ها را روز به روز، دقیقه به دقیقه بررسی کنید و با روش تحلیل بنیادین، شرایط سیاسی، اقتصادی و تاثیرات ناشی بر محصولتان را شناسائی کنید. با تغییر راهکارف بازار را به سمت خودتان جهت دهید. با استفاده از نرم افزارهای تحلیلی وضعیت نرخ ارز، قیمت های جهانی، فلزات و بورس را با روش تحلیل تکنیکال تحلیل کنید و مطمئن باشید که از رقبایتان چند قدمی جلوتر هستید. قیمتها در دستانتان قرار می گیرند، بنابراین مهارت تحلیل را بدست آورید.
نرم افزار معرفی محصول
بازاریابی چهره به چهره یکی از موفق ترین راهکار فروش محصول است.
اعتماد بزرگترین عامل فروش است. یکی از دلایل موفقیت فروش چهره به چهره اعتمادی است که در این نوع از فروش بین طرفین معامله شکل می گیرد. اما مکمل اعتماد، معرفی قوی و ماهرانه محصول است. با نرم افزار PowerPoint صفحه ای برای معرفی محصولتان بسازید. عکس محصول را در آن صفحه قرار دهید و مشخصات محصول را به صورت دقیق ذکر کنید. ویدئوی عملکرد محصول را در همان صفحه بگذارید. در لحظه فروش کافی است کامپیوتر همراهتان را روی میز بگذارید و نرم افزار را اجرا کنید. دیگر تعداد حاضرین در جلسه اهمیتی ندارد. شما با خط هدف مشخص شده محصول را شرح می دهید و مطمئن هستید که حتی نکات کوچک را فراموش نخواهید کرد.
سخن پایانی، یک شروع مجدد

 افق دیدمان را گسترش دهیم، چشمانمان را بازتر کنیم. باور داشته باشیم که یک فروش موفق ثابت و همیشگی نمی ماند. رقبا برای از دور خارج کردنمان از ترفند استفاده می کنند. ترفندهای رقیب را می توان بی اثر کرد و با مهارتهایی که به دست می آوریم حتی می توانیم آنها را به فرصت تبدیل کنیم. هر مدیر یا فروشنده هر چقدر هم  که ماهر باشد، یک نفر است. اما ابزارها کمک می کنند تا چند نفر باشیم، در لحظه از قابلیتهایمان به بهترین شکل استفاده کنیم و آرزوی یک فروش موفق را عملی سازیم.
برگرفته از: مجله بازاریاب بازارساز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر