جستجوی این وبلاگ

Tabnak | تابناك

ه‍.ش. ۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

40 نکته کلیدی و کاربردی برای کارشناسان بازاریابی و فروش

40 نکته کلیدی و کاربردی برای کارشناسان بازاریابی و فروش




1)    رنگ می تواند معنا و مفهوم ارزان یا گران بودن کالا را نشان می دهد.
2)    برای شناخت بهتر و سریعتر مشتری، در بسته بندی متفاوت و متمایز باشید.
3)    رنگ بر افکار و احساس مشتری تاثیر می گذارد.
4)    از رنگهای جالب و جذاب در بسته بندی و تبلیغات استفاده کنید (جلب توجه مخاطب).
5)    در سیک، شکل، طرح و رنگ تبلیغات متفاوت و متمایز باشید.
6)    رنگ بسته بندی و تبلیغات ارتباط مستقیم با رنگ محصول دارد.
7)    رنگ بسته بندی و تبلیغات باید روشن و واضح باشد.
8)    بین رنگهای بسته بندی و تبلیغات باید یک هارمونی وجود داشته باشد (تعادل و توازن بصری در مخاطب هدف).
9)    در بسته بندی و تبلیغات از رنگهای مکمل متضاد مانند سبز و قرمز استفاده شود.
10)                       در بسته بندی و تبلیغات از رنگهای مشابه متضاد مثل زرد و نارنجی استفاده کنید.
11)          در سالن انتظار و مذاکره با مشتری به دلیل ایجاد آرامش، سرعت گذر زمان، ... از رنگ آبی و سبز استفاده کنید.
12)          بر اساس مخاطب (فرهنگ، سن، جنسیت و ...) و مزایا و منافع محصول، رنگ بسته بندی و تبلیغات را انتخاب کنید.
13)                       رنگهای سرد (آبی، سبز و ...) جذابتر و جالب تر هستند.
14)                       استفاده از رنگهای سرد در فروشگاه باعث فروش بهتر و بیشتر می شود.
15)                       هر رنگ یک معنا و مفهوم برای مشتری بیان می کند (مثال رنگ سبز: آرامش، تازگی و ...)
16)                       در کالای کم دوام و تند مصرف بسته بندی فروشنده ی خاموش است.
17)                       بیلبوردهای تبلیغاتی باید در مکانهای پر تردد مخاطب هدف (عابر پیاده و خودرو) باشد.
18)                       بیلبورد تبلیغاتی باید در اتوبانها و خیابانهای پر ترافیک باشد.
19)                       بیلبوردهای تبلیغاتی باید همجوار مراکز خرید بزرگ و معتبر باشد.
20)                       بیلبوردهای تبلیغاتی باید در مسیر محل زندگی، محل کار، محل تفریح ومحل خرید مخاطب هدف باشد.
21)                       بیلبورد تبلیغاتی باید زاویه دید مناسب داشته باشد.
22)                       بیلبورد تبلیغاتی باید ارتفاع مناسب داشته باشد.
23)                       بیلبورد تبلیغاتی باید در مکان مناسب باشد.
24)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی از عناصر سه بعدی استفاده کنید.
25)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی باید مزایا و منافع کالا و خدمات را بیان کنید.
26)                       پیام متنی بیلبوردهای تبلیغاتی باید کمتر از 7 کلمه باشد.
27)                       بیلبوردهای تبلیغاتی باید در شب نورپردازی مناسب داشته باشند.
28)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی از تصاویر (بزرگ، ساده و واضح) استفاده کنید.
29)                       فونت و سایز پیام متنی (حروف و اعداد) در بیلبوردهای تبلیغاتی باید بزرگ، یکدست و خوانا باشد.
30)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی باید حداکثر از دو فونت یکدست استفاده کنید.
31)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی باید حداکثر از 3 عنصر تصویری استفاده کنید.
32)                       داخل خیابان از بیلبوردهای کوچک و داخل اتوبانها از بیلبوردهای بزرگ استفاده کنید.
33)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی از رنگهای مکمل، متضاد، و هماهنگ استفاده کنید (حداکثر سه رنگ).
34)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی از عناصر کمتر و بهتر استفاده کنید (متن، تصویر، رنگ و ...)
35)                       علامت تجاری (لوگو) باید در سمت راست (پائین) بیلبورد تبلیغاتی باشد.
36)                       پیام متنی در سمت راست و تصویر در سمت چپ (وسط) بیلبورد تبلیغاتی باشد.
37)                       زمان داده شده بیلبوردهای تبلیغاتی 5 تا 7 ثانیه است.
38)                       در بیلبوردهای تبلیغاتی باید رنگ پشت زمینه با رنگ عناضر متضاد باشد.
39)                       مکان یابی بیلبورد تبلیغاتی: چهارراه، میدان، خیابان یک طرفه، خیابان دو طرفه

40)                       در محل خرید و مکان استفاده ی کالا تبلیغات محیطی داشته باشید.
برگرفته از: مجله بازاریاب بازارساز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر