جستجوی این وبلاگ

Tabnak | تابناك

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

نقاط ضعف رئیس جمهور های مختلف

کیم جونگ ایل و ترس از پرواز
کیم جونگ ایل رهبر کره‌شمالی این هفته برای دیدار با مقام‌های چینی به این کشور سفر کرده بود . درست مانند همیشه ، کیم جونگ ایل با قطار به چین رفت. رهبر عزیز کره‌شمالی از پرواز می‌ترسد. ریشه این ترس هم در حادثه هوایی است که در سال 1976 برای او رخ داد. در این حادثه هلیکوپتر حامل کیم جونگ ایل دچار سانحه شده و او به شدت مجروح شد . بر همین اساس کیم جونگ ایل فرصت‌های چندانی برای سفر به خارج از کشور ندارد اما زمانی که ضرورتی حس شود، آقای ایل ترجیح می‌دهد با قطار سلطنتی خود که نود واگن دارد به کشورهای همسایه سفر کند . او یک بار با همین قطار تا روسیه رفت.

معمر قذافی و ترس از سقف بالای سر
رهبر لیبی از محبوس شدن در فضایی بسته وحشت دارد و ترجیح می‌دهد هنگام سفر به کشورهای دیگر در چادرهای بزرگ خود اقامت بگزیند و به هتل‌های گرانقیمت سری نزند . آخرین بار آقای قذافی با برپا کردن چادر خود در پاریس به مدت یک هفته در صدر اخبار بین‌الملل قرار گرفت . در جریان حضور در نیویورک برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل ، قذافی سه بار تلاش کرد مکانی برای برپا کردن چادر خود بیابد که موفق نشد. در اغلب موارد رهبر جنجالی لیبی ناچار به استقرار چادر خود در محل سفارت‌خانه‌های لیبی در کشورهای میزبان می‌شود.

آنگلا مرکل و ترس از سگ
صدر اعظم محبوب آلمان از سگ وحشت دارد . دلیل آن را باید در خاطره‌های دوران کودکی خانم صدراعظم جست . زمانی که یک سگ او را به شدت گاز گرفت و بدین ترتیب نفرت و ترس از جنس خود را در دل آنگلا کوچک کاشت . آلمانی‌ها به شدت نگران این ترس ذاتی خانم مرکل از سگ هستند. بسیاری از رهبران خارجی نیز برای آزار دادن خانم مرکل از همین حربه استفاده می‌کنند. ولادیمیر پوتین نخست وزیری فعلی روسیه که به توسل به دیپلماسی روحی و روانی شهرت دارد ، تا‌کنون چندین بار از این نقظه ضعف خانم صدر اعظم استفاده کرده است .در سال 2006 میلادی ، زمانی که پوتین بر مسند ریاست جمهوری نشسته بود ، به خانم صدراعظم سگی هدیه داد . در تمامی دیدارهای پوتین و خانم مرکل هم سگ محبوب آقای نخست وزیر حضور دارد . البته دمیتری مدودف با حضور در کرملین به این بازی کردن با اعصاب و روان خانم صدراعظم پایان داد .

جورج بوش و ترس از اسب‌ها
سابقه خانوادگی جورج بوش و شکل ظاهری مزرعه او در تگزاس ، دورنمایی کابو مانند از او ساخته است . با این‌همه این شیوه زندگی تاثیری بر ترس او از اسب‌سواری ندارد. رئیس جمهوری سابق مکزیک یک‌بار در مزرعه خصوصی خود بوش را به اسب سواری دعوت کرد اما از عکس العمل رئیس جمهوری ایالات متحده به شدت تعجب کرد . بوش بارها در خصوص ترس خود از اسب سواری گفته است: لزومی نمی‌بینم بر پشت حیوانی بنشینم که وقتی از او می‌خواهیم توقف کند، الزاما به درخواست ما توجهی نمی‌کند.

مأخذ: فارین پالیسی چهارم می / ترجمه : سارا معصومی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر